ПРЕДУЗЕЋЕ ЗА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈЕ
«ТЕЛЕКОМ СРБИЈА» а.д.
Број:
2004. године
Београд

        На основу члана 39. Статута Предузећа за телекомуникације «Телеком Србија» а.д., а у вези са чланом 91. Колективног уговора Предузећа за телекомуникације «Телеком Србија» а.д., генерални директор Предузећа доноси

КРИТЕРИЈУМЕ И УСЛОВЕ
ЗА КОРИШЋЕЊЕ ФОНДА ФИНАНСИЈСКИХ СРЕДСТАВА 
ЗА СТИМУЛИСАЊЕ ДОБРОВОЉНОГ ОДЛАСКА
ИЗ ПРЕДУЗЕЋА

Тачка 1.

        Опште напомене

        Овим актом се утврђују:
- корисници средстава;
- категорије корисника средстава;
- критеријуми за коришћење фонда финансијских средстава;
- додела средстава;
- начин доделе средстава; 
- услови за доделу средстава;
- приоритети.

        Средства из фонда финансијских средстава за стимулисање добровољног одласка из Предузећа користе се наменски и исплаћују се запосленима у циљу стимулисања добровољног одласка из Предузећа.

Тачка 2.

        Појмовник

        Овом тачком дато је објашњење појединих појмова наведених у Критеријумима и условима и то:

  1. «нето зарада» - нето зарада представља износ основне зараде утврђене за ниво зареде одређене врсте посла умањене за припадајући порез и доприносe (зарада за исплату);

  2. «ниво зараде» - представља један од нивоа утврђених Колективним уговором Предузећа;

  3. «ниво на који је запослени распоређен» - ниво на који је запослени распорећен је ниво утврђен уговором о раду запосленог. 

  4. «један од услова за одлазак у пензију» – испуњењем једног од услова за одлазак у пензију запослени стиче право да поднесе захтев за одлазак у пензију. Услови се утврђују на основу позитивних законских прописа којима се регулише ова материја и то су следећи услови:
    а) 60 година живота и најмање 20 година пензијског стажа (мушкарци), односно 58 година живота и најмање 20 година пензијског стажа (жене);
    б) 65 година живота и најмање 15 година стажа осигурања (мушкарци), односно 60 година живота и најмање 15 година стажа осигурања (жене);
    в) 40 година стажа осигурања (мушкарци), односно 35 година стажа осигурања (жене) и најмање 53 године живоtа (мушкарци и жене).

  5. «одлазак у пензију по сили закона» - испуњењем одређеног законског услова запосленом престаје радни однос «независно од воље запосленог» и то у случају када запослени наврши 65 година живота и најмање 15 година стажа осигурања. 

  6. «група и врста послова» - групе и врсте послова су утврђене Правилником о систематизацији врста послова у Предузећу;

  7. «радни стаж» - радни стаж је време које је запослени провео на раду, а које се утврђује из радне књижице запосленог;

  8. «радни стаж у ПТТ систему» - је време које је запослени провео на раду у ЗЈПТТ, ЈП ПТТ саобраћаја «Србија», «Телеком Србија». Под овим појмом се признаје време које је запослени остварио радећи у предузећима исте делатности у бившим југословенским републикама до њиховог издвајања из заједничке државе, а који му се као такав иначе признаје у Предузећу. 

Тачка 3.

        Корисници средстава

        Корисници средстава су запослени у Предузећу који испуњавају критеријуме и услове за коришћење средстава утврђене овим актом и који су стекли право на средства.

Тачка 4.

        Категорије корисника 

        Корисници средстава су следеће категорије запослених:

  1. Запослени који су испунили један од услова за одлазак у пензију;

  2. Запослени којима је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало до 5 година

  3. Запослени којима је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало више од 5 година.

Тачка 5.

        Критеријуми за коришћење фонда финансијских средстава 

        Запослени из тачке 3. остварују право на једнократну исплату и то:

        I Запослени који испуњавају један од услова за одлазак у пензију:

  1. Запосленом који испуњава један од услова за одлазак у пензију, а до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остало му је до годину дана, припада право на једнократну исплату у висини нето зараде нивоа на коме је запослени распоређен (у даљем тексту: «нето зарада») за сваки преостали месец до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона;

  2. запосленом који испуњава један од услова за одлазак у пензију, а до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остало му је од 1-3 године, припада право на једнократну исплату у висини 12 месечних нето зарада;

  3. запосленом који испуњава један од услова за одлазак у пензију, а до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остало му је 3 и више година, припада право на једнократну исплату у висини 15 месечних нето зарада;

        II) Запослени којима је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало до 5 година:

        А). Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало до једне године:

  1. ) Запосленом коме је до испуњења једног услова за одлазак у пензију остало до једне године, а његово испуњење представља основ за одлазак у пензију по сили закона, припада право на једнократну исплату која представља збир нето зарада за сваки преостали месец до испуњења услова и 5 нето зарада;

  2. ) Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало до једне године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје до годину дана, припада право на једнократну исплату која представља збир нето зарада за сваки преостали месец до испуњења првог услова и 6 нето зарада;

  3. ) Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало до једне године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје од 1-3 године, припада право на једнократну исплату која представља збир нето зарада за сваки преостали месец до испуњења првог услова и 7 нето зарада;

  4. ) Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало до једне године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје 3 и више година, припада право на једнократну исплату која представља збир нето зарада за сваки преостали месец до испуњења првог услова и 8 нето зарада.

        Б) Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 1-2 године:

  1. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 1-2 године, а његово испуњење представља основ за одлазак у пензију по сили закона, припада право на једнократну исплату у висини 21 нето зарада;

  2. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 1-2 године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје до годину дана, припада право на једнократну исплату у висини 22 нето зарада;

  3. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 1-2 године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје од 1-3 године, припада право на једнократну исплату у висини 23 нето зарада;

  4. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 1-2 године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје 3 и више година, припада право на једнократну исплату у висини 24 нето зарада.

        В) Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 2-3 године:

  1. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 2-3 године, а његово испуњење представља основ за одлазак у пензију по сили закона, припада право на једнократну исплату у висини 26 нето зарада;

  2. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 2-3 године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје до годину дана, припада право на једнократну исплату у висини 27 нето зарада;

  3. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 2-3 године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје од 1-3 године, припада право на једнократну исплату у висини 28 нето зарада;

  4. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 2-3 године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје 3 и више година, припада право на једнократну исплату у висини 29 нето зарада.

        Г) Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 3-4 године:

  1. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 3-4 године, а његово испуњење представља основ за одлазак у пензију по сили закона, припада право на једнократну исплату у висини 31 нето зарада;

  2. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 3-4 године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје до годину дана, припада право на једнократну исплату у висини 32 нето зарада;

  3. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 3-4 године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје од 1-3 године, припада право на једнократну исплату у висини 33 нето зарада;

  4. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 3-4 године након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје 3 и више година, припада право на једнократну исплату у висини 34 нето зарада.

        Д) Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 4-5 година:

  1. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 4-5 година, а његово испуњење представља основ за одлазак у пензију по сили закона, припада право на једнократну исплату у висини 36 нето зарада;

  2. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 4-5 година након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје до годину дана, припада право на једнократну исплату у висини 37 нето зарада;

  3. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 4-5 година након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје од 1-3 године, припада право на једнократну исплату у висини 38 нето зарада;

  4. Запосленом коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало од 4-5 година након чега му до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона остаје 3 и више година, припада право на једнократну исплату у висини 39 нето зарада. 

        III Запослени којима је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало више од 5 година, припада право на једнократну исплату у сразмери остварених година радног стажа и то:

  1. до 15 година радног стажа - припада 2 нето зараде за сваку годину радног стажа;

  2. 15 година радног стажа и више - припада 2 нето зараде за сваку годину радног стажа до петнаесте године радног стажа и по 2,5 нето зараде за сваку годину стажа преко петнаесте године радног стажа, а највише до 45 нето зарада;

        Поред горе наведеног, кориснику средстава припада и право на износ по основу увећања основне зараде за непрекидан и континуирани рад у ПТТ систему 0,4 одсто за сваку годину рада. Наведено увећање се придодаје нето заради нивоа но коме је запослени распоређен и множи бројем нето зарада који кориснику припада. Добијени износ представља укупна средства која кориснику припадају у виду једнократне исплате. 

Тачка 6.

        Додела средстава

        Средства се додељују путем конкурса. Конкурс представља јавни позив запосленима да, у конкурсом одређеном року, поднесу пријаву на конкурс. Запослени, који желе да остваре право на средства, конкуришу за доделу средстава у складу са условима из позива на конкурс. 
        Елементе за конкурс, расписивање конкурса, као и друга питања везана за спровођење конкурса утврђују се Одлуком о расписивању Конкурса.
        Конкурс спроводи надлежна служба Дирекције за персонал и организацију у складу са посебном процедуром.
        Конкурс се расписује по потреби, с тим да временски период између два расписана конкурса не може бити краћи од четири месеца.. 
        Средства се додељују по спроведеном конкурсу. Комисија из става 2. ове тачке доноси предлог Одлуке о расподели средстава. Одлуком се одређују корисници средстава, износи који корисницима припадају, и др. Одлуку доноси генерални директор Предузећа. 

Тачка 7.

        Начин доделе средстава

        Средства се додељују корисницима исплатом у новцу на текући рачун.
        Кориснику припадају средства у складу са нето зарадом нивоа коме запослени припада у тренутку сачињавања појединачне одлуке корисника. 
        Уколико је корисник средстава, раније добио стамбени зајам од Предузећа, корисник може поднети захтев да преостали износ стамбеног зајма отплати у целости или делимично средствима добијеним из фонда финансијских средстава. У том случају, примењује се паритет у односу 1:2 у корист средстава која кориснику припадају по спроведеном Конкурсу.
        Корисник средстава који испуњава један од услова за одлазак у пензију и има више од 1 године до испуњења услова за одлазак у пензију по сили закона, може да се определи да уместо једнократне новчане исплате која му припада поднесе захтев за запошљавање детета, о чему одлучује Дирекција за персонал и организацију у складу са планом персонала Предузећа. У случају негативног решавања захтева за запошљавање детета, корисник средстава задржава право на једнократну исплату. 
        Право утврђено у претходном ставу има и корисник коме је до испуњења једног од услова за одлазак у пензију остало до 5 година, изузимајући корисника коме је до испуњења једног од услова остало до једне године, а испуњење тог услова је истовремено испуњење услова за одлазак у пензију по сили закона, с тим да му, у случају позитивног решавања захтева за запошљавање детета, припада право на једнократну исплату умањену за 50%. 

Тачка 8.

        Услови за доделу средстава

        Запослени стиче право на средства под следећим условима:

        Услови су општег карактера обзиром да се примењују на све запослене.
        Изузетно, везано за наведене услове, може се удовољити појединачној пријави запосленог и омогућити му стицање права, иако запослени не испуњава неки од наведених услова, уколико се процени да је то и у интересу Предузећа. У том случају, претходно ће се решавати питање везано за регулисање услова који ограничава запосленог у остваривању права.

Тачка 9.

        Приоритети 

        Запосленом припадају средства у складу са категоријом корисника којој запослени припада.
        У сразмери износа укупних средстава која ће се додељивати по конкурсу и броја запослених који су се пријавили на конкурс и који испуњавају услове за доделу средстава, предност приликом одлучивања о додели средстава имају следећи запослени:

        Посебан приоритет представља број Конкурса на којима се пријављивао запослени. Предност приликом расподеле средстава има онај запослени који је више пута учествовао на Конкурсу.
        Приоритети се могу утврдити и унутар категорија запослених и то:

        Који од наведених приоритета ће се узимати у обзир зависи од циљева које Предузеће жели да постигне наменским коришћењем средстава у складу са пословном политиком и плановима развоја Предузећа.
        Приоритети се дефинишу у позиву за конкурс. 

Тачка 10.

        Корисници средстава који су испунили један од услова за одлазак у пензију и који покрену поступак за одлазак у пензију, остварују право на отпремнину у складу са Колективним уговором Предузећа.

Тачка 11. 

        Ови критеријуми и услови се примењују даном доношења.

ГЕНЕРАЛНИ ДИРЕКТОР
ПРЕДУЗЕЋА ЗА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈЕ
«ТЕЛЕКОМ СРБИЈА» а.д.
мр Драшко Петровић



ПРЕДУЗЕЋЕ ЗА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈЕ
«ТЕЛЕКОМ СРБИЈА» а.д.
Број: 
2004. године
Београд

ПРАВИЛА О РАДУ 
КОМИСИЈЕ ЗА РЕАЛИЗАЦИЈУ
ФОНДА ФИНАНСИЈСКИХ СРЕДСТВА ЗА СТИМУЛИСАЊЕ ДОБРОВОЉНОГ ОДЛАСКА ИЗ ПРЕДУЗЕЋА 

Члан 1.

        ОПШТЕ ОДРЕДБЕ

        Овим Правилима о раду Комисије за реализацију фонда финансијских средстава за стимулисање добровољног одласка из Предузећа (у даљем тексту: «Правила») регулишу се активности Комисије за реализацију фонда финансијских средстава (у даљем тексту: «Комисија») везане фонд финансијских средстава за подстицање добровољног одласка из Предузећа (у даљем тексту: «Средства»).

        Комисија спроводи политику Предузећа везано за намену средстава у циљу постизања хармонизације односа у Предузећу.

        Овим Пословником се посебно регулише следеће:
- начела рада Комисије;
- формирање Комисије и замена именованих чланова;
- начин рада Комисије;
- доношења предлога;
- активности Комисије.

Члан 2.

        НАЧЕЛА РАДА КОМИСИЈЕ

        Комисија се у свом раду придржава следећих начела:
- начело јавности;
- начело одговорности;
- начело објективности;
- начело комплементарности;
- начело уједначавања интереса.

        Начело јавности се огледа у томе што су активности Комисије јавног карактера.

        Начело одговорности се огледа у томе што је Комисија орган у функцији Предузећа, основан од стране генералног директора Предузећа и за свој рад одговара генералном директору Предузећа. Комисија спроводи политику Предузећа у области за коју је основан и о свом раду подноси извештаје генералном директору Предузећа.

        Начело објективности се огледа у томе што Комисија све активности планира и спроводи у складу са одлукама Предузећа везано за персоналне потребе Предузећа и у складу са Критеријумима за коришћење фонда финансијских средстава и овим Пословником.

        Начело комплементарности се огледа у томе што су све активности Комисије функционално повезане са осталим активностима Предузећа чија примена има за циљ хармонизацију односа унутар Предузећа. 

        Начело уједначавања интереса са огледа у томе што се кроз активности Комисије постиже ефекат сагледавања потреба запослених и њиховог усклађивања са потребама Предузећа са циљем уједначавања интереса и задовољења истих.

Члан 3.

        ФОРМИРАЊЕ КОМИСИЈЕ И ЗАМЕНА ИМЕНОВАНИХ ЧЛАНОВА 

        Председника и чланове Комисије именује генерални директор Предузећа. 

        По једног члана предлаже сваки од репрезентативних синдиката о чему синдикат доноси одлуку и доставља је генералном директору Предузећа.

        Председник Комисије може дати предлог за замену именованог члана у следећим случајевима:
- неоправдани изостанак са састанка позваног члана;
- дужа одсутност члана.

Члан 4.

        НАЧИН РАДА КОМИСИЈЕ

        Комисија активности из своје надлежности из Правила о раду Комисије спроводи на састанцима.

        Састанке организује и сазива председник Комисије.
        Чланови Комисије су обавезни да присуствују састанку.

        У случају оправдане спречености члана из редова представника репрезентативних синдиката састанак се може одложити, а нови одржати у року од највише пет радних дана од дана одложеног састанка.

        Састанком председава председник Комисије и стара се о дневном реду састанка.

        Стручну и техничко-административну подршку раду Комисије даје Дирекција за персонал и организацију.

Члан 5.

        Комисија може да донесе предлог одлуке само ако су присутни по један представник Предузећа и сваког од репрезентативних синдиката.

        Комисија доноси предлог одлуке консензусом представника Предузећа и сваког од репрезентативних синдиката.

Члан 6.

        АКТИВНОСТИ КОМИСИЈЕ

        Основна активност Комисије је предлагање расподеле средстава. 

        Активности Комисије морају бити усклађене са активностима и циљем пословног плана Предузећа и актима Дирекције за персонал и организацију.

        Комисија доноси:
- одлуку о расписивању Конкурса за расподелу средстава;
- предлог одлуке о расподели средстава.

Члан 7.

        ПРЕЛАЗНЕ ОДРЕДБЕ

        Сва акта и предлоге аката из надлежности Комисије у име Комисије потписује председник Комисије.

Члан 8.

        ПРЕСТАНАК РАДА КОМИСИЈЕ

        Комисија престаје са радом када престану услови због којих је фонд финансијских средстава основан.
        Комисија престаје са радом на основу Одлуке генералног директора Предузећа о престанку рада Комисије. 

ГЕНЕРАЛНИ ДИРЕКТОР
ПРЕДУЗЕЋА ЗА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈЕ
«ТЕЛЕКОМ СРБИЈА» а.д.
мр Драшко Петровић


ПРЕДУЗЕЋЕ ЗА ТЕЛЕКОМУНИКАЦИЈЕ
«ТЕЛЕКОМ СРБИЈА» а.д.
Број: 
године
Београд

ПРОЦЕДУРА О ОРГАНИЗОВАЊУ, РАСПИСИВАЊУ И СПРОВОЂЕЊУ КОНКУРСА ЗА РАСПОДЕЛУ ФИНАНСИЈСКИХ СРЕДСТАВА ЗА СТИМУЛИСАЊЕ ДОБРОВОЉНОГ ОДЛАСКА ИЗ ПРЕДУЗЕЋА 

        1. ПРАВНИ ОСНОВ

        Процедура се доноси на основу члана 39. Статута Предузећа за телекомуникације «Телеком Србија» а.д. и члана 8. Одлуке генералног директора Предузећа број од о формирању, финансирању и управљању фондом финансијских средстава за подстицање добровољног одласка из Предузећа, а у вези са чланом 91. Колективног уговора Предузећа. 

        2. ЦИЉ ПРОЦЕДУРЕ

        Овим Процедуром о организовању, расписивању и спровођењу Конкурса за расподелу финансијских средстава за стимулисање добровољног одласка из Предузећа (у даљем тексту: «Процедура») дефинишу се активности организационих делова Предузећа и Комисије за реализацију фонда финансијских средстава (у даљем тексту: «Комисија») везане за организовање, расписивање и спровођење Конкурса за расподелу финансијских средстава за стимулисање добровољног одласка из Предузећа (у даљем тексту: «средства»).

        3. ПРИМЕНА

        Ову Процедуру примењују Дирекција за персонал и организацију и Комисија, као и запослени који желе да остваре право на средстава. 

        4. ПОСТУПАК

        Расподела средстава врши се кроз следеће активности:
- припремне активности;
- спровођење Конкурса;
- активности везане за расподелу средстава.

        4.1. Припремне активности

        Под припремним активностима сматрају се активности којима се, у складу са Критеријумима и условима за расподелу фонда финансијских средстава за стимулисање добровољног одласка из Предузећа (у даљем тексту: «Критеријуми»), одређују категорије запослених који ће бити обухваћени позивом на Конкурс.
        У припремне активности спадају и активности којима се утврђују приоритети за доделу средстава и услови за стицање права на доделу.
        Категорије запослених се утврђују у складу са стратешким планом Предузећа, планом рационализације персонала и политиком Предузећа, као и оперативним планом персонала Предузећа.
        Категорије запослених, приоритете и услове утврђује Дирекција за персонал и организацију.

        4.1.1. Анализа и процена

        У склопу припремних активности, Дирекција за персонал и организацију сачињава анализу запослених по броју, структури, врсти послова, нивоу основних зарада, припадности организационим деловима Предузећа и сл. Анализа се сачињава у складу са категоризацијом запослених из Критеријума.
        На основу анализе, Дирекција за персонал и организацију врши процену категорија, структура и приоритета унутар сваке категорије запослених који ће се обухватити позивом на Конкурс у складу са циљевима који се желе постићи расподелом средстава и у зависности од обима средстава.
        Процену из претходног става, са образложењем процене и очекиваним ефектима расподеле средстава, Дирекција за персонал и организацију, у виду предлога за расписивање Конкурса, доставља генералном директору Предузећа на сагласност. Предлог за расписивање садржи основне елементе на основу којих ће се сачинити позив на Конкурс, укупна средства која ће се расподелити, као и динамику везану за спровођење Конкурса и расподелу средстава корисницима.

        4.1.2. Сачињавање текста позива на Конкурс

        По добијеној сагласности генералног директора Предузећа, Дирекција за персонал и организацију, у складу са елементима предлога за расписивање Конкурса, сачињава текст позива на Конкурс.
        Позив на Конкурс обавезно садржи:
- позив запосленима да конкуришу;
- конкурсни рок за подношење пријава;
- категорије запослених који могу да учествују на конкурсу;
- приоритете за доделу средстава;
- износе средстава који ће се једнократно исплатити корисницима (табеларни приказ по категоријама);
- начин достављања пријава на Конкурс и др.

        4.1.3. Одлука о расписивању Конкурса за расподелу средстава 

        Дирекција за персонал и организацију доставља Комисији предлог за расписивање Конкурса, сагласност генералног директора Предузећа на предлог и текст позива на Конкурс.
        Комисија, на основу достављеног из претходног става, доноси Одлуку о расписивању Конкурса за расподелу финансијских средстава за подстицање добровољног одласка из Предузећа чији прилог представња текст позива на Конкурс. 
        Одлука о расписивању Конкурса посебно садржи:
- датум расписивања Конкурса;
- конкурсни рок за подношење пријава;
- категорије запослених који могу да учествују на конкурсу;
- приоритете за доделу средстава;
- укупан износ средстава која ће се конкурсом расподелити;
- износе средстава који ће се једнократно исплатити корисницима (табеларни приказ по категоријама);
- и остале елементе неопходне за спровођење Конкурса.

        4.2. Спровођење Конкурса

        Доношењем Одлуке о расписивању Конкурса започињу активности спровођења Конкурса.
        Организација и спровођење Конкурса врши Дирекција за персонал и организацију.
        Комисија Одлуку о расписивању Конкурса са текстом Конкурса у прилогу доставља Дирекцији за персонал и организацију у циљу организовања и спровођења Конкурса у утврђеном року.
        Дирекција за персонал и организацију спроводи Конкурс тако што:
- објављује позив на Конкурс;
- прикупља конкурсне пријаве; 
- врши обраду конкурсне документације (пристигле пријаве) у складу са условима из Конкурса.

        4.2.1. Објављивање позива на Конкурс

        Дирекција за персонал и организацију објављује позив на Конкурс на свим огласним таблама и званичним сајтовима Предузећа. Такође, текст позива на Конкурс се доставља свим свим организационим деловима Предузећа и свим синдикатима у Предузећу у циљу информисања запослених у организационим деловима којима припадају и средствима обавештавања синдиката (званичан сајт синдиката, односно информатор синдиката).

        4.2.2. Достављање, прикупљање и евидентирање пријава

        Заинтересовани запослени своје пријаве на Конкурс, у складу са позивом на Конкурс, достављају Дирекцији за персонал и организацију, односно надлежној територијалној дирекцији за персонал и организацију које у оквиру конкурсног рока за пријављивање прикупљају пријаве. Дирекција за персонал и организацију прикупља пријаве запослених у генералним дирекцијама, док територијалне дирекције за персонал и организацију прикупљају пријаве запослених по територијалном принципу.
        Све пријаве се евидентирају и проверавају да ли су у складу са позивом на Конкурс. 

        4.2.3. Обрада пријава

        По завршетку конкурсног рока за пријављивање, Дирекција за персонал и организацију, односно територијалне дирекције за персонал и организацију врше обраду прикупљених пријава.
        Обрада пријава се врши на следећи начин:
    - за сваког запосленог који је поднео пријаву утврђују се тачни подаци у погледу година живота, радног стажа, степена стручне спреме, врсте послова које обавља, нивоа на који је распоређен, организационог дела у коме је радно ангажован и др;
    - утврђује се да ли запослени има смањену радну способност, да ли је и колико пута конкурисао на претходним конкурсима за расподелу средстава, да ли испуњава услове из Критеријума и др.; 
    - утврђује се износ који би запосленом припао као кориснику;
    - утврђује се да ли су испуњени услови из Критеријума.

        4.2.4. Сачињавање листа

        По завршеној обради пријава, сачињава се листа запослених који су поднели пријаве у складу са категоризацијом из Критеријума, односно Конкурса. Претходно се издвајају пријаве запослених које нису поднете у складу са позивом на Конкурс и исте се не узимају у обзир.
        Приликом сачињавања листа, врши се и рангирање запослених у складу са приоритетима.
        Листа садржи следеће податке о запосленом:
    - личне податке о запосленом, (име и презиме, матични број, године живота и др.);
    - податке везане за радно правни статус запосленог (радни стаж, врсту послова, организациони део, ниво на који је распоређен, степен стручне спреме и др.);
    - остале податке (смањена радна способност и др.).
        Територијалне дирекције за персонал и организацију своје листе достављају Дирекцији за персонал и орагнизацију која обједињује све листе и сачињава предлог јединствене ранг листе корисника средстава за цело Предузеће.
        Након сачињавања предлога јединствене ранг листе корисника, Дирекција за персонал и организацију исту доставља Комисији у циљу сачињавања предлога Одлуке о расподели средстава. Истовремено, Дирекција за персонал и организацију сачињава листу подносилаца пријава којима би, из разлога целисходности, требало признати право на једнократну исплату у циљу предлагања ребаланса средстава, уколико је то неопходно. 

        4.3. Aктивности везане за расподелу средстава 

        Достављањем предлога јединствене ранг листе започињу активности везане за расподелу средстава.

        4.3.1. Расподела средстава 

        Комисија сачињава предлог Одлуке о расподели средстава из фонда финансијских средстава за подстицање добровољног одласка из Предузећа (у даљем тексту: «Одлука о расподели средстава») у складу са предлогом јединствене ранг листе.
        Предлог Одлуке о расподели средстава посебно садржи:
- укупна средства за расподелу;
- категорије запослених обухваћене Конкурсом;
- приоритете за стицање права на средства;
- кориснике средстава, као и износ једнократне исплате који припада сваком од корисника.
        Комисија предлог Одлуке о расподели средстава доставља генералном директору Предузећа на потпис. 
        Уколико је то неопходно, Комисија уз предлог Одлуке о расподели средстава, генералном директору доставља и предлог за ребаланс средстава.
        По потписивању Одлуке о расподели средстава, иста се доставља свим синдикатима на упознавање.
        Одлука о расподели средстава има конститутиван карактер обзиром да на основу исте запослени стиче право на једнократну исплату као корисник средстава.
        Одлука о расподели средстава се доставља Дирекцији за пероснал и организацију на реализацију.

        4.3.2. Реализација Одлуке о расподели средстава 

        Дирекција за персонал и орагнизацију врши реализацију расподеле средстава у складу са Одлуком о расподели средстава и реализацију споразумног престанка радног односа за кориснике средстава.
        У циљу реализације Одлуке о расподели средстава, Дирекција за персонал јавно оглашава Одлуку о расподели средстава (огласне табле Предузећа, остала средства комуникација у Предузећу), сачињава појединачна решења о једнократној исплати корисницима средстава и сачињава појединачне споразуме о престанку радног односа.
        Реализација Одлуке о расподели средстава (исплата запосленом) и споразума о престанку радног односа су у узрочно последичној вези обзиром да запосленом престаје радни однос даном када је запосленом исплаћен износ једнократне исплате, чије навођење представља саставни део оба акта. Запосленом може престати радни однос пре или после исплате само уколико се ради о таквом захтеву запосленог, односно уколико је то потреба и интерес Предузећа, а уз претходну сагласност обе стране, што се изричито наводи у споразумном престанку радног односа.
        Уколико је корисник, у складу са тачком 7. Критеријума, истакао један од захтева (да се преостали износ стамбеног зајма отплати у целости или делимично средствима добијеним из фонда финансијских средстава, односно да му се запосли дете у Предузећу), Дирекција за персонал и организацију ће испитати могућност реализације захтева корисника и одлучити по захтеву. У случају позитивне одлуке по захтеву корисника, кориговаће се износ једнократне исплате у складу са чланом 7. Критеријума. У случају да и након кориговања кориснику припада право на једнократну исплату, примениће се претходдни став у погледу престанка радног односа.
        У случају да након кориговања кориснику не припада право на једнократну исплату (једнократна исплата је у целости искоришћена за отплату стамбеног кредита и сл.) кориснику престаје радни однос даном доношења одговарајућег решења којим се позитивно одлучује по захтеву, односно даном утврђеним у споразуму о престанку радног односа. 
        По окончаној реализацији Одлуке, Дирекција за персонал и организацију информише генералног директора Предузећа, Комисију и све синдикате у Предузећу о реализацији Одлуке о расподели средстава, чиме се завршавају активности расподеле средстава.

        5. ПОСЕБНЕ ОДРЕДБЕ

        По спроведеном Конкурсу могуће су следеће ситуације:

  1. да је број конкурсних пријава мањи од очекиваног, што може довести до тога да је износ средстава који ће се исплатити корисницима мањи од укупно планираних средстава за расписани Конкурс.

    У том случају, спровешће се нови Конкурс на начин дефинисан овом Процедуром.

  2. да је број конкурсних пријава у границама очекиваног, што доводи до тога да је износ средстава који ће се исплатити корисницима сразмеран планираним средствима за текућу годину.

    У том случају, неће се спроводити нови Конкурс, већ ће се спроводити Конкурс тек када се одобре средства за наредну годину.

  3. да је број конкурсних пријава већи од очекиваног, што може довести до тога да је износ планираних средстава мањи од износа средстава који би се укупно требао исплатити корисницима.

    У том случају, планирана средства опредељују се у погледу корисника (узимајући у обзир приоритете у расподели), а уједно може се дати предлог генералном директору Предузећа за ребаланс средстава за текућу годину у циљу исплате запослених који су конкурисали, а за које није било довољно средстава за исплату. Предлог даје Комисија. Предлог садржи податке о запосленима, средствима каја би припала сваком од њих, укупан износ потребних средстава, као и ефекте који се тиме постижу.

        Средства добијена ребалансом, не расподељују се новим Конкурсом, већ их Комисија распоређује на начин утврђен предлогом ребаланса, о чему Комисија доноси посебну Одлуку о расподели средстава добијених ребалансом.

        6. ПРЕЛАЗНЕ И ЗАВРШНЕ ОДРЕДБЕ

        Запослени који су конкурисали, а нису остварили право на средства, имају право на учешће на сваком наредном Конкурсу.
        Пријава са претходног конкурса не преноси се на наредни конкурс, односно запослени добровољно подноси пријаву за сваки конкурс посебно.
        Дирекција за персонал и организацију води годишњу евиденцију везано за спроведене Конкурсе, број корисника, износ расподељених средстава, број пријава, категорије учесника, структуру корисника и сл.