Број 6                                                                                             јануар 2007

Из наше струке: ГЛОБАЛНОСТ И РАЗВОЈ ИНТЕРНЕТА 

претходни део »


... Неопходно је донети закон којим би се дефинисала правила тог пословања и који би регулисао статус електронског потписа. 

Осигурање на Интернету код нас још није почело да се ради озбиљно, што је последица опште беспарице и пословне апатије, али постоји тенденција да ће наша осигуравајућа друштва интезивирати своје пословне активности на овом плану. Из свега напред наведеног може се извести закључак да када је реч о нашем Интернет пословању стање није толико лоше, колико би с обзиром на околности, могло да буде. Обим пословања на Интернету је још увек мали и последњи је моменат започети пословање електронским путем, јер ће касније бити теже, а можда и немогуће. 

Иако је потенцијал за примену Интернет технологија веома широк, уочена су подручја у којима ће примена Интернета имати највеће ефекте у наредном периоду: комерцијални послови, интернет телефонија, рад на даљину (telework). 

Обављање комерцијалних послова електронским путем нуди велике могућности за кориснике и компаније у смислу повећања квалитета услуга, компетитивности, интеграције и отварања нових радних места. 

Који се производи највише продају преко Интернета? То је тема, која је актуелна и постоје бројна истраживања, као и резултати. Организација "Iconocast" је синтетизовала седам тржишних истраживања и дала глобални преглед и удео најпродаванијих производа преко Интернета у 2003. годинси и 2004. години. Резултати "Iconocast" организације су следећи: 

Област 

Проценат (%) 

Област 

Проценат (%) 

ОДЕЋА И ОБУЋА 

9

ХАРДВЕР 

7

СОФТВЕР 

18

ПУТОВАЊА 

40

КЊИГЕ 

17

ОСИГУРАЊЕ 

9

МУЗИКА 

15

ОСТАЛО 

37 

Највећи број купаца (40%) пословао је преко сигурносних протокола у вези са продајом туристичких аранжмана (путовања), док је само 7.0 % купаца купило компјутерску опрему преко ових протокола (2003. и 2004. година). 

Ова структура је дата на глобалном нивоу, а у нашим условима расподела може бити нешто другачија. 

Порасту електронске трговине и других услуга у реалном времену помажу комбинација Интернет телефоније са могућностима мултимедије. Развој мултимедијалних телефонских апликација (МТА) подржан је следећим факторима: 
- могућност остварења комуникације унутар предузећа (Интранет) и ван њега 
- виши ниво информисаности по нижим ценама него код традиционалних телеком организација 
- једноставнија и јефтинија решења за телефонију применом Интернет оријентисаних уређаја (NC) 
- нова телекомуникациона инфраструктура и нови модели пословања 
- атрактивни маркетиншки сегменти, даљинско учење, медицинска дијагностика и друго.