СИНДИКАТ ТЕЛЕКОМА "СРБИЈА"

пет, 13.07.03.:

ИЗВЕШТАЈ СА 
XXXVI СЕДНИЦЕ УО ТЕЛЕКОМА СРБИЈА

Седница је одржана дана 12.07.2007. у Београду у Таковској 2. са почетком у 9.30 часова. Седници је присуствовало 6 чланова номинованих од стране Оснивача и 2 члана номинована од стране ОТЕ.

На седници су донете следеће одлуке.

1. Усвајање записника са 32. супституисане и 35. седнице УО

Усвојени су записници са ове 2 седнице Управног одбора.

2. Усвајање Одлуке о одобравању закључења уговора за испоруку CDMA телекомуникационе опреме

На основу Закона о телекомуникацијама, Телеком Србија је у обавези да пружа услугу универзалног сервиса на целој територији државе, под истим условима за све кориснике. Ово представља проблем у брдско-планинским крајевима, где је врло скупо и технички тешко изводљиво градити класичну приступну мрежу са бакарним кабловима. Такође, због конфигурације терена скоро је немогуће користити WiMax технологију (она ради на фреквенцијама изнад 3 GHz и захтева директну оптичку видљивост између корисника и антене, што је у овим крајевима најчешће немогуће постићи).

Зато се Предузеће одлучило за трећу варијанту – бежичну CDMA технологију. То је технологија која ради на нижим учестаностима, где није потребна директна оптичка видљивост. Решење које је усвојено је 5 пута јефтиније од WiMax-а и 6 пута од класичне бакарне кабловске мреже. Посебан проблем је био и фреквентни опсег који нам је доделила држава (тачније РРА), јер се у свету за ове намене користи виши опсег учестаности од нашег. Једина компанија која је пристала да своју опрему прилагоди нашим условима је Huawei (чију опрему већ имамо инсталирану у нашим приступним мрежама).

Из тих разлога Управни одбор је донео Одлуку којом одобрава закључење уговора са компанијом Huawei за набавку горе наведене опреме за 30.000 прикључака. Кад се овај уговор буде реализовао, остаће да се на исти начин реши у наредној години још 40.000 прикључака у брдским крајевима централне, источне и јужне Србије.

3. Усвајање :
а) Пословне политике коришћења возила у „Телекому Србија“ са анализом трошкова и користи оптимизације и модернизације возног парка и организацијом транспорта
б) Измена Буџета за 2007. годину у вези са инвестицијама дирекције за логистику ради оставривања горе поменуте Пословне политике.

Предложена Пословна политика обухвата :

  • Оптимизацију броја возила и структуре возног парка

  • Адекватан систем одржавања, ефикасну контролу, информатизацију процеса и модернизацију 

  • Доделу и начин коришћења возила од стране запослених

  • Управљање службеним возилима

  • Контролу употребе службених возила (увођењем GPS/GPRS система праћења возила)

  • Одговорност за спровођење Пословне политике

    Главни циљеви су : 

  • измена структуре возног парка (од садашњег броја возила 63% чине путничка, а 37% теретна возила. До 2011 године тај однос треба да буде 39% путничких и 61% теретних возила)

  • Подмлађивање возног парка и смањење броја возила (са садашњег броја од 1679 возила просечне старости 5,4 године доћи ће се 2011. године до 1238 возила просечне старости 3,2 године)

Оба предлога су једногласно усвојена.

4. Усвајање предлога Одлуке за Скупштину акционара Друштва о избору ревизора за ревизију финансијских извештаја друштва за 2007. и 2008. годину.

На основу Закона о рачуноводству и ревизији, као и Закона о јабним набавкама, Дирекција за економске послове је спровела све потребне активности на организовању и спровођењу тендера за избор ревизора за ревизију финансијских извештаја Друштва за 2007. и 2008. годину. На основу резулатата тендера Управни одбор је једногласно донео Одлуку којом предлаже Скупштини акционара „Телекома Србија“ а.д. да за овлашћеног ревизора за ревизију финансијских извештаја Предузећа за 2007. и 2008. годину именује BDO BC Excel д.о.о.

5. Разматрање Извештаја о реализацији задатака по Извештају о попису имовине, потраживања и обавеза „Телекома Србија“ са стањем на дан 31.12.2006. године и усвајању Одлуке о усвајању Извештаја о извршеном упарењу пописних резултата на дан 31.12.2006. године у Генералној дирекцији, Дирекцији за мобилну телефонију и ИДР Београд.

Горе поменути извештаји су једногласно усвојени.

6. Усвајање Пословне политике доборовољног допунског пензијског осигурања (ДДПО) запослених и Одлуке о организовању основног пензијског плана за запослене у „Телеком Србија“ а.д.

На основу Споразума који је пословодство склопило јанауара ове године са репрезентативним синдикатима, имало је обавезу да Управном одбору предложи Пословну политику допунског добровољног пензионог осигурања запослених. Уз живу сарадњу са синдикатима и, посебно, велику стручну помоћ коју је пружио стручни консултант кога је ангажовао Синдикат Телекома „Србија“, Дирекција за персонал је урадила предлог Пословне политике ДДПО и предлог Одлуке о организовању основног пензијског плана.

Уз предлоге ова два документа Дирекција за персонал је приложила и Објашњење Пословне политике ДДПО, у којој су објашњени :

  • Правни основ увођења система ДДПО

  • Циљеви система ДДПО и њихово уклапање у стратешке циљеве Предузећа

  • Анализа економске оправданости увеђења система ДДПО

  • Начин реализације ДППО

У оквиру поглавља „Анализа економске оправданости...“ појавила се табела планираног броја запослених од 2008. до 2011. Пошто синдикати о томе никада до сада нису разговарали са пословодством, и пошто не постоји Стратегија развоја Предузећа до 2011 (којом би требало да се утврди динамика и начин смањења броја запослених у овом периоду, у договору са репрезентативним синдикатима), инсистирали смо да се та табела избаци из документа, што је и усвојено на Управном одбору. Смањење броја запослених у наредном петогодишњем периоду биће најтеже и најсложеније питање које чека синдикате у Телекому и требало би га отворити што пре.

Предложеном Пословном политиком ДДПО предвиђено је и да генерални директор формира комисију за избор Друштва за управљање пензионим фондом. Синдикати су желели да та Комисија буде једно стално тело, у чијем саставу би била 3 члана именована од стране пословодства и 2 члана из синдиката. Идеја је била да та комисија контролише спровођење Пословне политике ДДПО, прати спровођење пензијског плана, предлаже ангажовање независног ревизора ради контроле рада ДЗУ, прикупља и обједињује све предлоге за измене и допуне Пословне политике и пензионог плана. Ову идеју пословодство није прихватило, са образложењем да би синдикати преко те комисије вршили притисак на пословодство у случају лошег пословања ДЗУ, да Телеком новим уплатама компензује евентуалне губитке Фонда.

У расправу су се укључили чланови УО номиновани од стране ОТЕ које су били категорично против идеје да пословодство Телекома има икакве везе са контролом над средствима уложеним у Фонд. Проблем је у томе што је систем ДДПО у Грчкој постављен сасвим другачије него код нас. Тамо сваки запослени појединачно бира Фонд у који му ОТЕ месечно уплаћује уговорена средства. При томе, ОТЕ нема никакву контролу, нити га занима како Фонд тим средствима газдује – то је лични ризик сваког радника ОТЕ. Међутим, синдикалне централе имају своје представнике у редовима Управних одбора Фондова, тако да запослени имају посредну контролу над уложеним средствима. И поред тога, било је афера, банкротства оваквих фондова, а неколико бивших директора служи затворску казну. Но, члановима тих Фондова то није никаква утеха, јер су остали без својих средстава. То су главни разлози због којих су чланови УО из ОТЕ тражили да Телеком ни на који начин не буде умешан у причу око избора ДЗУ или некакве касније контроле његовог пословања.

После ових дискусија, настала је конфузија, јер стручне службе Телекома нису могле да прецизно одговоре генералном директору да ли Телеком по Закону мора да улази у избор ДЗУ или не. Наведен је пример ЈП ПТТ које није формирало пензијски план, већ је сваком запосленом дозволило да се определи по свом нахођењу у који Фонд жели да му се новац уплаћује. На тај начин је пословодство ПТТ-а избегло могуће оптужбе да је фаворизовало овај или онај фонд од 7 колико их сада има лиценцу за бављење овим послом.

Такво решење, међутим, није повољно за запослене јер се у чланству фонда појављују као појединци, који немају баш никаквог утицаја на понашање фонда. Кад се организује пензијски план у предузећу, тада се запослени учлањују у фонд као организована група, што ипак значи могућност да се у случају проблема утиче на пословодство ДЗУ које инвестира средства фонда.

Појавили су се предлози да се тачка скине са дневног реда и одлучивање одложи док Предузеће не добије потребна тумачења од Народне Банке Србије, Министарства за рад и Министарства финансија. Конфузну ситуацију је рашчистио професор Божић предлогом да се гласа за предложена документа, с тим да се касније пословодство Телекома обрати за потребна тумачења (Хвала професоре !). По професоровом предлогу се гласало и са 6 гласова „ЗА“ и 2 гласа „ПРОТИВ“ усвојени су Пословна политика ДДПО и Одлука о организовању основног пензијског плана за запослене у Телекому. Истина, одлука је условна, али ми знамо да су усвојени документи у складу са Законом и не очекујемо проблеме од стране НБС или министарстава.

После овога следи тендер и избор ДЗУ, добијање сагласности Министарства за рад и социјалну политику и резервисање потребних средстава у Буџету за 2008. годину, тако да би у јануару 2008. почеле прве уплате.

Овом одлуком УО полако се приводи крају трогодишња „борба“ синдиката за увођење система ДДПО у Телеком. Ипак, несређене економске прилике у земљи и шупљикави закони остављају доста простора за бригу о судбини уплаћеног новца.

7. Усвајање одлука о ценама телекомуникационих услуга

После бурне дискусије и размене аргумената, представници ОТЕ су напустили седницу УО. Тиме УО више није имао кворум за доношење пуноважних одлука. Председник УО је, у складу са Статутом Предузећа, заказао 36. супституисану седницу УО са овом тачком дневног реда за уторак 17. јули.

Седница је завршена у 14.30 часова.

Представник запослених у Управном одбору
Љубомир Ковачев

11000 Београд, Радивоја Кораћа 4
телефон: 011/3445-852, факс:011/3446-011
web:
http://www.sindikat-telekoma.co.yu  e-mail: sindikat.telekoma@telekom.yu