СИНДИКАТ ТЕЛЕКОМА "СРБИЈА

24.01.12.:

ОДРЖАН САСТАНАК ПРЕДСТАВНИКА СИНДИКАТА ТЕЛЕКОМА „СРБИЈА“ И ДИРЕКТОРА ДИРЕКЦИЈЕ ЗА ТЕХНИКУ

 

На иницијативу Синдиката Телекома „Србија“ у петак, 20.01.2012. године, одржан је састанак у Дирекцији за технику, коме су присуствовали директор Дирекције за технику Саша Лековић, директор Функције за ЕОМ Дејан Милић, директор Сектора за надзор мреже и контролу квалитета  мреже Ђорђе Радовић, председник Синдиката Мирослав Јоксимовић и председници СО Београд 1 Александар Павловић и СО Смедерево Златибор Јовановић. Састанак је организован због насталих проблема након увођења новог система за праћење и отклањање сметњи (ТТС).

 

У конструктивном разговору сложили смо се да постоје проблеми у имплементацији ТТС система. Уважене су неке од примедби које је наш Синдикат доставио писаним путем, прикупљајући податке и сугестије од чланства, а које се односе на организацију, опремљеност, старосну структуру, дежурства, радно време, нотификацију СМС – овима и др. Многи од ових проблема су и препознати од стране пословодства од почетка интезивног коришћења система.

 

Посебно смо скренули пажњу на заштиту запослених радно ангажованих након истека радног времена (код хитних интервенција), где смо захтевали да се дефинише на који начин ће обављати дежурства и на који начин ће им бити исплаћено увећање зараде по том основу. Истакнуто је да је одлуком генералног директора укинуто пасивно дежурство и да средства за ову намену нису планирана буџетом за 2012. годину, тако да су радници приморани на „принудни добровољни рад“.

 

Добили смо објашњење да је једини могући начин да се део овог проблема реши кроз прерасподелу радног времена, увођењем друге смене (како би покривеност била од 8 – 20 часова) и повећаног броја прековремених сати, у складу са законом.

 

По хијерархији ТТС-а Incident manager и Support group lead мејлом и СМС-ом добијају обавештења о свим тикетима, свих нивоа важности и у свако доба дана, док систем ТТС омогућава да осталим запосленима стижу обавештења по приоритету и у складу са радним временом запосленог.

 

У циљу ефикаснијег и лакшег коришћења Тикетинг сервиса од пријема до решавања проблема, пристизаће извештаји који ће се анализирати по различитим параметрима и лоцираће се где настају проблеми, на пример лош квалитет мреже, организација и друго.

 

Предочено нам је да је Предузеће суочено са разним искушењима, од нелојалне конкуренције до наметнутих обавеза од стране РАТЕЛ-а, па је и време трајања потребно за отклањање сметњи предвиђено ОЛА параметрима, последица тих искушења и законских обавеза, а све у циљу заштите интереса корисника. Предвиђа се да ће се временски рок за сметње које прописује РАТЕЛ још више смањити, па стога је наша примедба била да то оправдава потребу да се боље организујемо и адекватно опремимо.

 

Договорено је да ће у наредном периоду, кроз састанке са координаторима за технику и шефовима приступне мреже, бити појашњене још неке недоумице око ТТС-а и његове имплементације и да ће се дати додатна упутства и процедуре за ефикаснији и лакши рад, а наш захтев је био да се са тим упознају сви извршиоци.
Када је у питању проблем са недовољним бројем возила у возном парку, добили смо информацију да се до краја ове године планира набавка нових возила путем лизинга, као и да су у току интезивни преговори са неколико лизинг кућа, око услова и могуће динамике испоруке возила. Такође, планирана је набавка нових инструмената.

 

На наш предлог да се процедуре за ограничавање и отклањање сметњи унапреде или да се уведу нове, речено нам је да се на тим актима ради, али да је за детаљно спровођење процедуре одговорна свака Извршна јединица.

 

Састанак је завршен са констатацијом да су овакви разговори потребни због унапређења пословног процеса и обавештавања запослених и да ће се наредни састанак одржати у априлу месецу када је планирана потпуна имплементација ТТС система.

 

ИНФО СТС

 

11000 Београд, Радивоја Кораћа 4
телефон: 011/3445-852, факс:011/3446-011
99web:
http://www.sindikat-telekoma.rs  e-mail: sindikat.telekoma@telekom.rs