Број 6                                                                                             јануар 2007

Из наше струке: ГЛОБАЛНОСТ И РАЗВОЈ ИНТЕРНЕТА 

претходни део »
-Интернет нуди велике пословне могућности и огромно тржиште које ће још више расти и рађати нове и нове могућности; 
-Интернет је најлакши пут да будете у току свега што се дешава и да престигнете конкуренцију; 
-Сваку измену у информацијама о производу увек ће прво видети Интернет корисник; 
-Ефикасност Интернет рекламе је мерљива, јер се тачно може утврдити колико је пута реклама виђена и колико посетиоца је посредством рекламе отишло на вашу wеб презентацију, а потенцијални купац се увек може вратити на рекламу када жели да се подсети о производу/фирми. 

Постоји континуирани вишегодишњи експоненцијалан раст броја корисника Интернета у свету, али и код нас. Преузимамо дијаграм корисника Интернета који је израдио Завод за статистику:

У Србији је инсталирано око 200 Mbps укупног капацитета линкова према свету. Развијено је око 20.000 Wеb сајтова. 

У последње време, добар тренд раста броја хостова у Yu домену (назив још увек није промењен) говори да су многи менађерии схватили да ће им Wеb сајт помоћи. Међутим, огроман број сајтова домаћих фирми се ажурира никада или ретко, те је њихова главна намена само презентовање одређених информација посетиоцу, док се контакт са потенцијалним клијентом остварује углавном маилом или посредством једноставних форми, које не пружају могућност чувања профила, који може бити изузетно важан у промоцији неког производа купцу.

У Србији се мора променити начин приступања корисницима и понудити светски начин размишљања. До скоро смо били у једном затвореном систему и нисмо примали информације споља. Интернет треба да: понуди куповину рачунара слабостојећим људима, отвори центре за слободан и бесплатан прилаз Интернету за школе и универзитете. Мали број фирми користи могућности Интернета у потпуности. Мали број предузећа има систем наручивања и плаћања преко Интернета. У последње време све је већи број предузећа која размишљају о новим технологијама које би помогле да поједноставе и убрзају свој рад. Неопходно би било објаснити предузећима предност коришћења Интернета и помоћи фирмама да направе своје системе за пословање преко Интернета. Такође је важно да конкуренција утиче на побољшање квалитета услуга. Један од разлога, зашто се Интернет код нас још увек не користи у пословне сврхе, до сада је било и отежано плаћање преко Интернета. И код нас би требало да се уведе плаћање картицом, а не новцем, што би за државу било важно јер би новац грађана био у банкама. Да би се проширило картично пословање потребно је да постоји велики број места где се оне примају. 

Када је реч о Интернету у Србији неизоставна карика је питање поверења и сигурности. Прво је потребна идентификација корисника, што је на јавној мрежи озбиљан проблем и може се превазићи једино смарт картицама - картице са чипом. Код нас се прво мора поћи од чињенице да је опште поверење у финансијске институције пољуљано и да то додатно отежава развој пословања преко Интернета....

наставак »